Általános Szerződési Feltételek
-
Szolgáltató
A www.finant.hu címen elérhető alkalmazás és tartalom szolgáltatásáért felelős:
Név:
Székhely:
Képviselő neve:
Cégjegyzékszám:
Adószám:
Számlavezető pénzintézet:
Bankszámlaszám:
E-mail:
Ügyvitel.Net Korlátolt Felelősségű társaság
1117 Budapest, Budafoki út 183.
Magyar Melinda ügyvezető igazgató
01-09-897250
14288612-2-43
CIB Bank Zrt.
10700378-47413809-51100005
-
A felhasználás célja
- A www.finant.hu címen elérhető honlap és az annak szerves részeként elérhető webalkalmazás célja a NAV Online Számla rendszerből számlaadatok letöltése, a pénzforgalom rögzítési lehetőségnek nyújtása a felhasználók részére, járulék- és szja adatok kimutatása, járulékbevallás előkészítése.
- A Szolgáltató az átalányadózás ügyviteli folyamatának támogatása céljából a www.finant.hu oldalon szakmai támogató cikkeket és egyéb tartalmakat jelentet meg.
- Jelen dokumentumban a „Honlap” alatt minden esetben a www.finant.hu címen elérhető tartalmakat, az „Alkalmazás” alatt a regisztrációt követően elérhető alkalmazást kell érteni. Felhasználó a Honlap látogatója és/vagy az Alkalmazás felhasználója.
-
Felhasználási feltételek
-
A felhasználás feltételei
- A Honlap tartalma regisztráció nélkül elérhető minden Felhasználó számára. Az Alkalmazás használatához regisztrációra, jelszó-megerősítésre és bejelentkezésre van szükség, illetve időponttól és kívánt szolgáltatásoktól függően használata díjfizetéshez kötött. A regisztráció során létrejövő, az alkalmazás használatához szükséges fiókra jelen dokumentum Felhasználói Fiókként hivatkozik.
- Az Alkalmazás funkciói nem használhatóak érvényes adószám és annak megfelelő érvényes NAV technikai felhasználó az Alkalmazásban való rögzítése nélkül.
- Mind a honlap, mind az alkalmazás használata során tilos minden olyan tevékenység, amely azok üzembiztos működését akadályozza vagy veszélyezteti. A Szolgáltató a visszaélésszerű, vagy más, a felhasználási feltételeket megsértő felhasználói magatartás esetén fenntartja maguknak a jogot, hogy a Honlaphoz és/vagy az Alkalmazáshoz való hozzáférést korlátozza, a Felhasználói Fiókot minden kapcsolódó adatával törölje vagy felfüggessze.
-
A felelősség korlátozása
- A Honlapon történő útmutatók vagy egyéb információk közzététele során a Szolgáltató jóhiszeműen, az aktuális jogszabályokat figyelembe véve és az állami szervektől származó információkra alapozva jár el. Az útmutatók teljességéért és az esetleges pontatlanságokért a Szolgáltató nem vállal felelősséget.
- Az Alkalmazás használata során megvalósuló számítások a Felhasználó számára átláthatóan, ellenőrizhetően történnek. Ebből következik, hogy a Szolgáltató nem vállal felelősséget esetleges veszteségekért, járulékos veszteségekért, károkért és költségekért. Szintén nem vállal felelősséget a kifejezetten a Felhasználó feladatkörébe utalt feladatok megvalósulásáért.
- Mind a Honlap, mind az Alkalmazás használata a Felhasználó saját felelősségére történik.
-
A szerzői jogok
- A Honlapon található információk és az Alkalmazás szerzői jogvédelem alatt áll. Nem tartoznak ide a Felhasználóktól származó tartalmak.
- Mind a Honlap, mind az Alkalmazás szoftverkódját visszafejteni tilos.
- A Honlapról vagy az Alkalmazásról készült képernyőfelvételek kizárólag magáncélúak lehetnek, és a Szolgáltató előzetes írásbeli hozzájárulása nélkül nem használhatóak fel.
- A Felhasználó saját adatai tekintetében kifejezetten hozzájárul ahhoz, hogy adószámát, NAV technikai felhasználó adatait és minimálisan szükséges számlaadatait a Szolgáltató tárolja az Alkalmazás funkcióinak működtetése céljából. A Szolgáltató kijelenti, hogy más célra ezeket az adatokat nem használja fel, és a Felhasználótól érkező ilyen irányú igény esetén késlekedés nélkül törli azokat.
-
Egyéb rendelkezések
- A Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy mind a Honlapon, mind az Alkalmazáson előzetes figyelmeztetés nélkül módosítást, fejlesztést, javítást hajtson végre.
- A Szolgáltató jogosult az ÁSZF-et előzetes értesítés nélkül módosítani. A módosított ÁSZF-et annak hatálybalépése előtt legalább 15 nappal közzéteszi a Honlapon. A Felhasználó felelőssége a mindenkori ÁSZF tartalmi ismerete. Ha a megváltozott feltételek a Felhasználó számára nem elfogadhatóak, jogosult felmondási igénnyel jelezni a szolgáltatás használatának felfüggesztését és adattörlési igényét. Amennyiben ezt nem teszi, az ÁSZF a 15 nap leteltét követően vagy a megjelölt hatálybalépési idővel (amelyik később következik be) elfogadottnak minősül.
-
A felhasználás feltételei
-
Az Alkalmazás
-
Kezelt adatok köré és az adatkezelés célja
- Az Alkalmazás lehetőséget biztosít a NAV Online Számla rendszerbe beküldött számlák Átalányadó számításhoz szükséges adatainak letöltésére valamit Egyéb bevételek rögzítésére. A letöltött és bevitt adatok alapján információkat biztosít az SZJA és Járulékbevallások elkészítéséhez nem főállású átalányadózó egyéni vállalkozók részére.
- A Szolgáltató vállalja, hogy az Alkalmazás és paraméterei tekintetében elvégzi az elvárható jogszabálykövetést és az ebből származó esetleges módosításokat és fejlesztéseket a szükséges időpontban elérhetővé teszi a Felhasználó számára.
-
Az igénybevétel módja
Az Alkalmazás előfizetési csomagok keretében egy és tizenkét hónapra vehető igénybe. A mindenkori előfizetési csomagok a Honlapon érhetőek el. A Felhasználó az igénybevétel kezdő hónapját saját belátása szerint választhatja ki, azzal, hogy év közben csak összefüggő időszakok vehetőek igénybe.
-
Próbaverzió
A Szolgáltató az alkalmazást 2022.09.30 időpontig ingyenesen biztosítja (Próbaverzió). A Próbaverzió nem foglalja magában a 2022. szeptember hónapra szóló járulékbevallást.
-
Elállás
Felhasználó a szolgáltatás megrendelésével és a díj megfizetésével az Alkalmazás felhasználási jogát azonnal megszerzi, így a szerződésekről szóló 45/2014.(II.26.) Korm. rendelet 8/B.§ (2) bekezdése szerinti elállási jogát a továbbiakban nem gyakorolhatja.
-
Lemondás
Megvásárolt szolgáltatás határozott időtartamra szól, és csak a Szolgáltatóval való külön megállapodás formájában mondható le az időtartam lejárata előtt. A Szolgáltatás automatikusan nem újul meg.
-
Az igénybevétel folyamata
- Felhasználó a Felhasználói Fiók létrehozását a Honlapon, a Regisztráció funkció meghívásával kezdeményezi. A Regisztráció során megadandó egy saját használatú email cím és egy jelszó.
- Az Alkalmazás ezt követően email cím megerősítést kér, szavatolandó, hogy a Felhasználó valóban felhasználója a megadott email címnek. A Felhasználó a levélben található link meghívásával igazolja ezt.
- Ezt követően a Felhasználó belép az alkalmazásba. Az induló tájékoztató elfogadását követően az Előfizetések lapra lép, amelyen kiválasztva a nyitó könyvelési hónapot, megadja a számlázáshoz szükséges adatokat és a kívánt csomagot. Ingyenes csomag választása esetén az alkalmazás azonnal használatba vehető, díjfizetés nem történik. A számlázáshoz szükséges adat a Felhasználó adószáma, a számla kiállítása az adóhatósági rendszerben tárolt cégadatokra történik.
- Nem ingyenes csomag esetén a Felhasználó az elérhető fizetési módok valamelyikének megválasztásával fizetést kezdeményez. A Szolgáltató kifejezetten vállalja, hogy a díj beérkezését követő 24 órán belül az alkalmazást elérhetővé teszi a Felhasználó számára. A Szolgáltató a fizetési lehetőségekről és azok folyamatáról külön tájékoztatót tesz közzé.
- A belépést követően az alkalmazás számára cégadatokat kell megadni. A kezdőoldalon megadott adószám mellett az egyéni vállalkozás és az átalányadózás kezdeti időpontja, és NAV technikai felhasználó megadása a minimálisan szükséges.
- Az Alkalmazás pénzforgalmi nyilvántartás alapján számítja ki a fizetendő adókat és járulékokat nem főállású átalányadós egyéni vállalkozók számára. Ez azt jelenti, hogy a Felhasználónak kell gondoskodnia arról, hogy a beérkező pénzforgalmakat rögzítse. Előfizetéssel lefedett hónapok esetén számlánként és Egyéb bevételként, minden egyéb esetben kizárólag Egyéb bevételként rögzíthetőek a beérkező összegek. A kalkulációhoz az Alkalmazás az egyéni vállalkozás adatai és a pénzforgalmak rögzítése mellett az egyéni vállalkozás szüneteltetési adatait várja a Felhasználótól bemenetként. Minden Felhasználótól elvárt bemenet rögzítése a Felhasználó feladata és felelőssége.
- A felvitt pénzforgalmak alapján az alkalmazás a Vezérlőpulton mutatja meg a számítások eredményét, melyről az adott felület felugró tájékoztatók formájában tájékoztatja a Felhasználót és teszi ellenőrizhetővé a bevitt adatokat.
-
Kezelt adatok köré és az adatkezelés célja
-
Jogérvényesítési lehetőségek
-
Jogérvényesítés
- Az ügyintézés helye: A Szolgáltató jelen ÁSZF-ben megadott elérhetőségei azzal a megkötéssel, hogy személyes ügyintézésre a székhelyen nincs lehetőség.
- Az ügyintézés módja: Szolgáltató a Felhasználói kifogásokra legkésőbb 8 napon belül érdemben reagál. Szolgáltató az ügy jellegétől függően Teljesítési Segédet vehet igénybe, mely a reakció határidejét 15 napra módosítja.
-
Egyéb jogérvényesítési lehetőségek
Amennyiben a fennálló vita a Felhasználó és a Szolgáltató között nem rendeződik, az alábbi vitarendezési lehetőségek állnak rendelkezésre a Felhasználó számára:
- Panaszétel a Fogyasztóvédelmi Hatóságnál.
- Békéltető Testület
- Bírósági eljárás polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.
-
Jogérvényesítés
Budapest, 2022. november 30.